Perfektionist

Idag har jag för en gångs skull varit PIGG. Det händer inte ofta. Helt ärligt kan det bero på att jag har ordning på mina saker, mitt rum är städat och fint, min älskade kalender i mobilen är full med saker jag ska göra, jag vet var jag har alla mina grejer och jag har koll på vad jag måste göra och när jag måste göra det. Jag har allt under kontroll, sånt gör mig pigg, lugn och glad. Jäkla perfektionist. 
 
Idag tar mamma Lantana för att jag ska kunna plugga ikapp lite inför nästa veckas tortyr av stress. Och i morgon är alla mina lektioner på valfri plats, underbart! Så jag har hela morgondagen på mig att få ordning på allt också, det känns bra. Nu ska jag ta och försöka få lite inspiration till en krönika om främlingsfientlighet och migration, vilket inte är det lättaste om man heter Elin Bergman. 
Årets första glass. Nej, jag gillar inte glass. Bara Magnum Almond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0