Städdag

Jag har redan hunnit vara i stallet två gånger, och det blir minst en gång till idag. Just nu ligger jag halvt död i min säng efter att ha städat Lantanas/grisens box. Det behövdes kan jag säga, hon är heeelt otrolig på att grisa ner. Lite senare idag ska vi dit och fixa lite med henne och lägga in nytt "underlag" i boxen. Vi har ju haft halm nu sen mars ungefär. Det funkar sådär, det blir så söligt och det är inte riktigt bra för hovarna. I början hade vi bara spån och det funkade inte då hon blev rastlös av att inte ha något att äta. Så nu ska vi ha torv i botten för att suga upp så mycket som möjligt, sen spån och så ska hon få en riktigt bra halm hon kan äta av. Och hö så klart ;) 
Vi får se vad vi gör med henne idag. Jag är vill gärna rida, haha. Men vi får se vilket humör hon är på och sådär. Nu när det börjar bli höst blir jag ännu mer ridsugen av någon anledning. Men snart ska det nog gå, hoppas jag. 

Idag är det ett år och en månad sen vi provred denna "lilla" killen, Camarque. En av mina favoriter, efter Lantana då. Helt sjukt så fort tiden går! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0