Saturday

Nu ska jag snart åka till stallet, mocka, fixa maten osv. Mamma har haft lektion idag så jag har försökt ta vara på tiden och pluggat lite. Så nu kan jag en hel del om svenskans historia, om ni ville veta ;)
Mamma hade ju lektion idag och denna gången var det faktiskt dags för ridning! Så nu kanske vi kan komma igång lite mer, när vi har fått tips och så om hur vi ska göra. Fast nu var det ju akademisk lektion hon hade och helt ärligt tror jag inte att det är min grej.. Jag tycker att markarbetet inom det akademiska är superbra men nej.. Jag gillar inte grejen med att rida med helt lösa tyglar. Å andra sidan gillar jag inte den "tyska" ridningen heller på det sättet att man drar ihop hästarna. Men det måste ju inte vara svart eller vitt, det finns ju mellanting. Det kan jag faktiskt störa mej rätt mycket på, att om man säger att man vill ha kontakt med munnen kan många akademiska eller vilka andra som helst som inte rider klassiskt bli väldigt aggressiva och tro direkt att man rider tyskt. Säger man till en "vanlig" person att man inte gillar att trycka ihop hästarna med våld tror dom att man är en skogsmulle som hatar bett och helst vill att hästarna ska släppas ut i det fria igen..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0