Alla hästar vi provred

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om alla 18 hästar vi provred. Vi skulle ha provridit 2 till, Greta (?) och Fidalgo tror jag att dom hette. Men när vi var på väg till provridningen av Greta smsade ägaren och sa att vi inte kunde komma den dagen och att hon skulle höra av sej. Hon hörde inte av sej.
Fidalgo blev tyvärr såld en eller två dagar innan vi skulle komma och provrida, synd! Men då hade vi kanske inte haft Lantana, så det var väl ändå tur ;)
Jag är jätteglad över att vi provred så många hästar som vi gjorde. Jag har lärt mej jättemycket och det har verkligen varit kul att åka runt och se hur alla olika hästmänniskor tänker. Ibland undrar man ju om dom har alla hästar i stallet, ha-ha... ;)

Light my fire S
En svart valack född 2001, ca 1,63 tror jag. Svenskt halvblod e. Lavirco ue. Landlord. Utbildad LA, LA tror jag. En jättego och lugn häst verkligen. Men vi passade inte riktigt ihop i ridningen tyvärr.
Cornelia
Ett brunt sto född 2005, ca 1.60. Svenskt halvblod e. Akribori ue. Pans Kardinal. Grundutbildad, typ L:C/L:B dressyr och inhoppad kanske? En väldigt söt liten tjej som verkade ha sina egna åsikter. Hon var jättefin och det gick bra i ridningen men våra personligheter passade inte riktigt ihop.
Tarima
Fuxsto född 2001 (?), ca 1,58. Svenskt halvblod e. Rambo ue. Kaliber. Inte mycket utbildad. En jättesöt tjej med en speciell historia. Hon var inte lätt att rida men hon var väldigt söt och jag tyckte jättemycket om henne. Men det var för mycket jobb och det skulle aldrig funkat, även om jag gärna hade tagit med henne hem direkt!
Idaho Red
Ett brunt sto född 2006, ca 1,60-1,65 (?). Inte mycket utbildad och vi provred faktiskt aldrig då vi tyckte att hon var för unghästig för oss. Men hon var väldigt söt och kommer säkert bli en jättefin häst i framtiden! Jag har inga bilder på henne.
Rhiannon N
Ett brunt sto född 2005, ca 1,68. Svenskt halvblod e. Blue Hors Romancier ue. Chirac. Utbildad L:B dressyr tror jag. En jättefin dressyrhäst, dock alldeles för stor för mej! Vi kom inte så bra överens i ridningen och jag klarade inte av henne eftersom hon var så stor.
Bjeldbaks Twice
Ett brunt sto född 2004, ca. 1,55. Övervuxen ponny importerad från ett stuteri i Danmark. Inte mycket utbildad. En jättesöt liten tjej! Men hon var lite för liten för oss och hade inte kommit så långt i sin utbildning.

Dante
Fuxvalack f. 2007, ca. 1,52 (?). Cob. Inriden. Lite för liten för oss och för lite utbildad, men väldigt söt!
Camarque
Mörkbrun valack född 2004, ca 1,70. Svenskt halvblod e. Cardento ue. Artist. Hoppad 1,30 och typ L:B-L:A dressyr. En jättesnäll häst som jag tyckte jättemycket om. Men han var lite för svår (eller egentligen för duktig) för mej i hoppningen. Han var mer för dom stora hoppklasserna och det är ju inte det som är mitt mål. Vi provred honom två gånger.
Prada
Brunt sto f. 2000 (?), ca. 1,63 tror jag. Importerad från Lettland. Inte mycket utbildad. Den här hästen passade jag inte alls med. Hon var svårriden och vi kom inte alls överens.
Jag har inga bilder på henne.
Oil of C.G.
Ett brunt sto född 2004, ca 1,65. Svenskt halvblod e. Akribori ue. Bamtung. Typ L:B-L:A dressyr och 1.10 hopp (?). En jättefin häst som hoppade jättemjukt! Men vi passade inte ihop.
Matrix
Brun valack född 2001, ca 1.60. Svenskt halvblod e. Simsalabim ue. Castello. Utbildad i akademisk ridkonst. Det var väldigt svårt att ställa om sej och rida akademiskt då jag aldrig har ridit akademiskt på det sättet innan. Vi var för olika helt enkelt.
Felicia Petite
Mörkbrunt sto född 1999, ca 1,60. Svenskt halvblod e. Pascal ue. Ingolf. L:B dressyr, lite hopp. Hon hade haft föl så hon hade inte blivit riden så mycket. Hon var jättesöt men vi passade inte ihop.
Doris
Fuxsto född 2001, ca 1,63 (?). Svenskt halvblod e. Dammen ue. Herkules. Utbildad typ L:B-L:A dressyr och 1.10-1.20 hopp. Doris var jättefin och var en av de hästarna vi tyckte mest om. Provridningen gick ganska bra.
Filcaprio
Brun valack född 2002, ca. 1,69. Svenskt halvblod e. Feliciano ue. Streak xx. En jättesnäll häst som också var en utav mina favoriter. Dock var han nog lite för stor för oss.
Phan Quintera
Isabellfärgat sto född 2003, ca 1.55. Svenskt halvblod e. San Quintero xx ue. Stanford. Grundutbildad i dressyr och lite hoppad. När vi provred henne var hon ganska unghästig och nervös. Det gick ganska bra men vi passade inte ihop.
Senscha
Brunt sto född 2004, ca. 1,63 (?). Svenskt halvblod e. Lipton ue. Eighty eight keys xx. Utbildad typ L:B-L:A dressyr, 1.10 hopp. Senscha var jättefin och vi var väldigt nära att köpa henne. Hon passade min ridning och vi kom bra överens. Vi provred Senscha två gånger.
Look at me
Brun valack född 2000, ca. 1.70 (?). Svenskt halvblod e. Vermouth ue. Partisan. Look at me hade en jättemysig personlighet och var väldigt snäll. Dock var han verkligen för stor för oss och jag klarade inte att rida ihop honom eftersom jag är så lätt och han var så storriden.
... och sen har vi Lantana!
Mörkbrunt sto född 2007, ca 1.60. Svenskt halvblod e. Santana ue. Akribori. Egentligen skulle vi inte ha en så ung häst men när vi såg Lantana verkade hon vara precis vad vi letade efter. Hon var jättelugn och snäll samtidigt som hon var pigg, nyfiken och samarbetsvillig. Hon var utbildad typ L:B dressyr. Hon hade hoppat några småhinder och blivit lite löshoppad - alltså inte helt inhoppad. Men provridningen gick jättebra och den 10:e februari gick hon igenom besiktningen och vi tog hem henne!

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: Tack Elin :) <3



Helt sjukt att ni provred så många hästar, hehe :)

2012-03-21 @ 22:06:57
Postat av: Minnie

svar: Tack Elin :) <3



Helt sjukt att ni provred så många hästar, hehe :)

2012-03-21 @ 22:07:05
URL: http://minnies.blogg.se/
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Var gärna med i dagens bloggtips, allt du behöver göra är att skriva att du är med:



http://nilssonpettersson.blogg.se/2012/march/dagens-bloggtips-nyomgang.html

2012-03-21 @ 23:30:33
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej!

Tänkte bara tala om att jag är tillbaka och har startat upp bloggen igen :)

Och jag har till och med en tävling igång. Kika gärna in på HelgensBlogg och delta! :) Vinnaren kommer upp imorgon!



Kram!

2012-03-22 @ 10:03:05
URL: http://tessvonolsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: Ja jag tror att vi gör det... Inte precis bredvid, men i närheten! :)

ojdå, ja kanske inte så kul att rida på stranden barbacka för första gången med hästen, haha!

2012-03-22 @ 12:11:28
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: sofie

Många hästar, men va bra att du till slut hittade Lantana! :D<3 förresten, har ny-uppstart på bloggen. Några förslag på förbättringar? :)

kram

2012-03-27 @ 14:32:05
URL: http://mylifeandhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0