Nytt stall

Hej på er!
Jag har haft fullt upp hela helgen så jag har inte hunnit uppdatera, skärpning på det!
Igår flyttade vi Lantana till ett annat stall. Jag veeeet att det inte är jättebra att flytta en häst efter en månad, speciellt inte en unghäst men det blir nog ändå bäst för henne. På det nya stället har vi fem minuters skrittur till ridhus, en ganska stor ridbana, inhägnad skog man kan rida i, en gräsåker man kan rida på och massa grusvägar. Just nu behöver både vi och Lantana dom möjligheterna, därför bestämde vi att detta ändå var det bästa för henne.
Hon verkar trivas jättebra och de två andra hästarna verkar tycka om henne. Hon har sprungit omkring i hela hagen och verkar tycka om den så det är ju jättebra! Det är klart att hon blir lite orolig men hon var faktiskt mycket lugnare än vad jag trodde att hon skulle vara.
I lördags köpte vi ett nytt regntäcke till henne, utan fleece i. Hon har ju bara haft ett tunt regntäcke med lite fleece i hela vintern och nu börjar det bli varmare igen så täcket hon hade var nog lite varmt. Det blev ett Horseware Amigo regntäcke som var väldigt slitstarkt. Det passade perfekt och var glansigt på insidan så att hon inte ska få skav.
Lantana i det förra stallet

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vilket stall är det ni har Flyttat till? :)

Härligt att hon verkar trivas!

2012-03-20 @ 07:29:05
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0