Dagens träning

Tjenare! Haft en bra dag? Min dag har varit smashing, det har till och med varit liiite fint väder. Jobbet var väl sådär, kunde ju haft roligare lixom. Men men, man måste ju få kämpa lite om man vill ha något. ;)
Sen drog vi till vårt lilla hjärta. Idag satt jag på när mamma "longerade". Jag kan förklara mer om just det i ett inlägg, men det är inte alls som vanlig longering. Tanken med denna sorten är att man ska få hästen att arbeta med hela kroppen i sitt eget tempo och i en fri form. Fast ändå i form.. Aaah, svårt att förklara såhär snabbt! Kommer ett inlägg om det för er som vill veta mer, lovar!
Det gick i alla fall väldigt bra, hon lyssnade väldigt bra och jag satt ju bara på för att vi ska få lära känna varandra långsamt så att vi får en bra grund.
Sen busade vi lite på ridbanan också. Vi släppte henne och sprang runt och "lekte" lite. Så himla mysigt! Det är det som är hela grejen för mej, att få den där kontakten som är oslagbar. Man ska kunna släppa sin häst, och den ska följa efter av fri vilja. DET kallar jag framgång, lycka, kärlek, vänskap, allt. Det är det som betyder något i slutändan.
Älskar dej lilla busunge ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Lite fint?

Det har ju vart jätte fint väder :D sjukt varmt!

Härligt att det gick bra! :)

2012-06-15 @ 23:42:38
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0