Tömkörning

Träningen gick skitbra! 
Vi bestämde att det var smartast att tömköra idag, för att göra av med lite av all överskottsenergi hon har. Så min tränare började och visade också hur man skulle göra. Mamma tömkörde Lazda mycket men det va ju ett tag sen. Och jag har faktiskt aldrig testat. 
I början va hon lite taggad och fattade inte riktigt. Hon har blivit mycket tömkörd av uppfödaren, men det va ju ändå ett tag sen det med. Så ibörjan var hon nog lite krånglig, men direkt när hon hade fattat gick det skitbra! Vi hade inga inspänningar på henne. Dels för att hon är byggd så att hon går i en bra form helt naturligt, dels för att vi inte vill tvinga ner henne "i form". 
Hon gick i alla fall jätte fint i både skritt, trav och galopp med Jennie. Sen va det mammas tur och det gick bra det med. Hon skötte sej verkligen bra och man märkte hur skönt hon tyckte det va att få jobba i lite högre tempo och med hela kropen.
 
Sen fick ju jag testa lite också. Det gick faktiskt väldigt bra, jag har ju aldrig gjort det innan. Men vi gick på spåret och på volten i både skritt och trav i båda varven. Hon lyssnade jättebra och ja det gick skitbra! 
 
Det funkade inte att ladda upp bilder tydligen? :mad: Aja, det får bli en gammal bild i stället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0