Hard work work

Idag fick Lantana jobba på ett tag på ridbanan. Tömkörning, så klart. Hon tycker verkligen det är kul att jobba, och det gör det så sjukt kul att träna med henne! Idag travade och galopperade vi en del, mest på en stor volt men också lite trav på spåret. Det är lite svårt att hänga med i början när man ska trava på spåret, men det kommer med tiden. Man kan ju inte göra allt perfekt från början ;)
Jag tycker faktiskt att det gick väldigt bra. I början var hon ganska tjafsig i munnen. Hon gapade och drog upp och ner med huvudet hela tiden. Jag gissar att det är för att hon fortfarande är ung och kanske inte riktigt har hittat rätt stöd hela tiden och kanske inte accepterat bettet till 100%. Men efter att hon har fått galoppera lite blir det bättre direkt. Så när jag körde på slutet gick hon i en nästan perfekt form, jobbade bra med ryggen, va stilla i munnen och sökte själv ett lagom stöd i handen. Jag höll bara lätt i tömmarna och lät henne rulla på och man ser på henne hur SKÖNT hon tycker att det är!
Dessutom fick jag ju mej ett litet träningspass hehe ;) Det måste se rätt kul ut när jag springer runt flera meter bakom henne, 110% fokus och skriker "braaaa, duuuktig tjej, braaa gumman, duuuktig Lantana".. Tur att ingen ser oss ;)
Jag och Lantana en dag när vi hade lite miljöträning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0