"Bara hundar faller för ben." Fast nä...

Denna texten är så SJUKT sann. Jag blir sååå provocerad av alla idioter som ska hålla på med det jävla tjafset om att det är äckligt och fult att vara smal. Samtidigt höjs övervikt och kurvor upp till skyarna som det perfekta idealet. Det är 100% okej att säga till någon benig tjej att hon är äcklig. Jävla anorexiaunge. Ät lite så kanske du  har någon framtid. Men om man skulle gå fram till en "kurvig" tjej och säga "asså gud va du är äcklig. Fy fan va fult det är att va så fet, du borde verkligen gå ner i vikt." skulle det bli ett himla hallå. Och bara TÄNK om man skulle skriva något på nätet om någon kraftig tjej, shiiiiit vad man skulle få skit för det. Ring polisen, brandkåren OCH ambulansen och spärra in människan på mentalsjukhus.
 
Jag är naturligt smal. Jag har ca 7 kilos undervikt och det är inget jag direkt är glad för. Självklart finns det många tjejer som är mycket tunnare än mej, och då kan jag ju bara tänka mej vilket helvete dom måste leva i. 
För det är ju så. Jag, och alla andra smala tjejer, får ta enormt mycket skit för vårt utseende. Blickar. Viskningar. Texter. Kommentarer. Det allra värsta är de viskningar bakom ryggen jag och min fina vän har fått höra, "kolla på dom, dom har ju typ värsta modellkropparna, så sitter jag bakom dom två." Ironiska kommentarer med "snälla" ord, men som egentligen menar PRECIS tvärt om. DET är det värsta jag vet. Falska äckelmänniskor som lindar in allt i små fluffiga moln men gömmer världens åskoväder bakom..
 
Till och med vuxna människor som borde ha lärt sej lite om livet håller på. "Hur är det med matlusten Elin? Äter du ordenkligt..?" Dom gillar bilder på facebook som säger att en benig tjej är det fulaste som finns, och en mullig tjej är så sjuuuuuuukt vacker. Bara för att deras egna ungar har några extra kilon här och där. Vi kan ju bara ta denna som exempel "bara hundar faller för ben." Hur ofta har man inte sett den..? Det är klart att alla får tycka som dom vill, men när man låter det gå ut över andra för att trycka ner.. Nä, då är det bara patetiskt ;)
 
Jag bryr mej faktiskt inte om ifall man väger 45 eller 85 kilo. Alla är lika vackra i mina ögon. Bara man själv mår bra i sin kropp spelar väl inte det någon roll? Men personligen skulle jag inte vilja va en 85-kilos tjej, inte heller 75. Men jag skulle heller inte vilja vara tunnare än jag är nu. Jag trivs i min kropp som den är, mår bra och känner mej frisk. Sen om jag går upp några kilo är väl det skitbra, då kommer jag i alla fall lite närmre det "normala". På samma sätt som vissa kämpar för att gå ner i vikt har jag fått kämpa för att ens hålla min vikt. Jag äter vad jag vill och hur mycket jag vill. Och om jag vill gå UPP i vikt får jag försöka äta mer än jag orkar.
 
Nej, jag tycker att världen behöver ett wakeup-call. Det har gått waaaaaay för långt med denna skiten nu. Speciellt tjejer behöver vakna upp och se hur "vi" egentligen beter oss mot varandra. För om det är något jag är TRÖTT på är det tjejer, helt klart. I stället för att lyfta upp varandra ska man trycka ner alla man kan, så mycket det bara går. För att få lite bättre självkänsla själv. 
 
Dessutom tror jag att allt dethär bygger på ren AVUNDSJUKA. Japp, det tror jag. Varför skulle man annars orka hålla på? Dom kanske inte har det så j*kla perfekt själva som dom säger att dom har. Så dom måste trycka ner andra i skiten för att klara sej över ytan ett tag till. 
 
Jag tycker verkligen all denna skiten är fel, fel, FEL. Och det står jag för till 110%. Tjejer, killar, vuxna och barn, SKÄRP ER! ;)
Här är jag med mina smala ben och kantiga beniga armar. Inte mycket till kurvor har jag heller. Ful som f*n då med andra ord...? ;)

Kommentarer
Postat av: Minnie

fyfan vad du är grym!! Du borde lägga en länk till detta inlägget på facebook! :)

Svar: Tack bästa <3 Aa kanske skulle göra det :)
Elin Bergman

2012-07-28 @ 21:35:37
URL: http://minnies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0