2011

Januari.
Helt ärligt så kommer jag inte ihåg så jätte mycket från januari. Men om man kollar på min gamla blogg gick det sådär med Lazda. Ibland red jag och kunde till och med trava några steg, men nästa dag kunde hon vara halt igen. Skolan började.
Februari.
Vi var på sadelprovning med Lazda och jag galopperade för första gången på länge. Hon hade lite fler muskelskador, ibland mådde hon bra och ibland inte. Jag var på GBG horse show och fick gå "backstage". Jag red Steppas lite när Frida var iväg.
Mars.
I mars hände ganska mycket. Jag började va med andra vänner (de jag har nu) och det blev mycket bättre än hur det var förr. Jag hade putsardag i stallet med Frida och var där i ca 10 timmar. Jag köpte min fina JW hjälm. Jag var i ridhuset mer och började rida mer på Lazda eftersom att hon verkade må bättre.
Jag satte upp drömmar och mål på bloggen:
Dressyr
Eftersom vi fick drygt 66% första gången någonsin vi red ett program är mitt mål att vinna/placera mej med henne och få 70% i L:C
I L:B vill jag få 65% eller gärna mer och placering
Jag skulle vilja starta en L:A. Där är kraven inte alls höga utan kanske på 50-60%.
Hoppning
Tävla L:C (90 cm) med nollrundor. Eftersom att vi inte är så snabba på banan tror jag inte att vi kommer få placering någon gång. Men det kan ju vara ett mål ;)
Träna och kanske tävla L:B (1m)
Hoppa enstaka hinder på 1.10-1.20 nivå.
Detta är mina långsiktiga mål med Lazda. Mina kortsiktiga mål är att börja träna regelbundet i år.
Som ni fattar uppnådde jag inte något av dessa målen...
April.
Jag fyllde år. Jag och Minnie var och kollade på Dalai Lama. Jag red lite på Herman. Det gick ganska bra med Lazda, det var sjuukt varmt ute och jag tränade dressyr två gånger! Jag trodde verkligen att det skulle bli bra då...
Maj.
Maj... Lazda blev sämre. Vi bestämde oss för att göra en riktig hältutredning och åkte till Helsingborg. På återbesöket upptäckte de spatt och senskada, det var kört. Ni vet ju redan allt. Mitt liv vändes uppochner och jag mådde verkligen jätte jätte dåligt. Jag började försöka ta vara på vår sista tid tillsammans...
Bilen gick sönder på väg hem från första besöket i Helsingborg. Vi fick stanna på och ta ut Lazda vid en kyrka.
Juni.
Jag red lite mer på Herman och köpte min systemkamera. Sommarlovet började. Konfan började. Jag tog JÄTTE MÅNGA bilder på Lazda. Jag har nog minst 1000 bilder från i somras... Vi kollade på den första hästen, Light My Fire S den 19:e.
Jag var på konfaläger, det var i alla fall kul.
Juli.
Vi kollade på många hästar. Cornelia, Tarima, Idaho Red, Rhiannon N, Bjeldbaks Twice och Dante. Jag var fortfarande ledsen för Lazda så klart.
Augusti.
Vi provred Camarque, Prada, Oil of C.G och Matrix tror jag. Skolan började igen. Jag bloggade inte mycket den månaden, det var en ganska deppig månad.
September.
Vi provred Felicia Petite. Min kamera gick sönder. Jag blev fotad av Yiyi och Viktorija och skulle rida Steppas lite när Frida var borta. Jag bloggade inte mycket och försökte bara ta vara på min och Lazdas sista tid.
Oktober.
Vi provred Doris,Filcaprio, Phan Quintera och Senscha. Jag red ganska mycket på Steppas. Kameran blev klar efter fem veckor på lagning. Jag hade fotodag med fina Minnie och elevens val bloggning med henne. Någon kommenterade andra bloggar i mitt namn... Dock tror jag att jag vet vem det var nu.
November.
Vi provred Look at me. Eller så var det i december, jag kommer inte ihåg!
Jag startade denna bloggen, elingb.blogg.se och lämnade min gamla isjustelin.blogg.se. Jag köpte mitt nya objektiv, Sigma apo macro 70-300 och fick jätte fina bilder på Lazda i hagen. Den 6:e fick jag veta att Lazda skulle få somna in den 8:e. Den 8:e lämnade hon oss. Det finns inga ord, jag var jätte ledsen.
En bild från dagen innan hon somnade in. Det finns inga ord, jag har aldrig varit så ledsen...
Livet blev konstigt men jag var ju tvungen att försöka gå vidare. Jag var och kollade på Breaking Dawn med mina fina vänner och började på mitt nya konstiga liv.
December.
Vi hade jätte mycket i skolan. Jag fick världens finaste julklapp av Frida, ett armband gjort av Lazdas svans. Och så var det så klart jul och nyår och allt sånt.
2011 var ett konstigt år. Min fina Lazda fick somna in. Vi provred 17 hästar. Jag började va mer med andra vänner. Ja, ett händelserikt år - både bra och dåligt men mest dåligt.

Kommentarer
Postat av: Emma

sv: Tack så mycket, det är en speciell häst det där :)

Hoppas ditt 2012 blir bättre <3

2012-01-05 @ 13:04:05
URL: http://emmamohlin.blogg.se/
Postat av: Frida

<3

Postat av: Sofie

Aa d har hänt mycket under 2011... <3

men nu kommer d nog bara gå uppåt, vi får hoppas på ett bra 2012 :)<3

kram

2012-01-05 @ 15:04:02
URL: http://mylifeandhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0