Mina fördelar/nackdelar inom ridningen

Jag tänkte att jag skulle utvärdera mej själv lite inom ridningen. Skriva vad jag tycker att jag är bra och mindre bra på. Som vanligt är det svårt att berömma sej själv och hitta fördelar med sej själv, men det måste man göra för att kunna utvecklas!
Mina fördelar inom ridningen:
Jag tycker att jag har en ganska bra sits faktiskt. För något år sen fick jag vara med och "ha" en lektion för en grupp på ridskolan. Jag skulle rida på en liten ponny som heter Kjell och visa hur man ska göra och inte ska göra, haha! Fast ibland blir jag lite för svankryggig så det måste jag träna på lite mer.
Här ser man att min sits är ganska bra.
Jag har en väldigt mjuk och följsam hand. Det hade jag inte förr men tack vare Lazda har jag fått en mycket mjukare hand igen!
Jag har lätt att tycka om alla hästar, lätt att få en bra kontakt med nya hästar. Det gör att jag har ganska lätt att rida andras hästar, men det är ändå alltid svårt att rida någon annans häst. Speciellt när ägaren tittar på!
En bild tagen från en film där jag rider på en liten ponny jag ridit kanske fem gånger innan? Just här är min sits inte bra.
Mina nackdelar inom ridningen:
Jag blir jätte nervös på tävling. Jag blir stressad, sur och ganska tyken till och med. Speciellt på hopptävlingar av någon konstig anledning. Jag har blivit bättre men det är verkligen något jag måste träna mer på!
Jag blir ofta stressad i hoppningen.
Ibland när jag ska göra skänkelvikning, öppna osv vrider jag mej i sadeln.
Jag är faktiskt inte så bra på att rida hästar i "hög" form. Lazda kunde ju inte alls i början så då fick hon gå i låg form och sen kom vi aldrig längre.



Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej Elin <3 Jag tänkte att under bilden på designen kan du skriva " Hej! Mitt namn är Matilda och jag är född 1997. Jag håller på med kaniner och fotografering.

Kul att ni har hittat hit och stanna gärna!" Det vore super snällt <3 Tack! <333 ;)

2012-01-13 @ 16:05:21
URL: http://purpletilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0