...

Godmorgon!
Eftersom att jag inte har någon häst just nu blir det inte så mycket hästiga inlägg nu. Men jag tänkte att jag kan dela med mej av mina bästa träningstips, som hjälpte mej med Lazda väldigt mycket.
Min hopptränare jag hade var väldigt noga med vägarna, att man skulle ha ett jämnt tempo och att det skulle flyta på lugnt och rytmiskt.
Det var ju lite svårt i början med en halvgalen ponny och en liten 11-åring på ryggen. Men med de övningarna vi fick som "läxa" blev det mycket bättre! Lazda gick från att ha varit en GALEN liten ponny som sprang runt i 180 runt banan och inte hade en tanke på att stanna till att vara extremt lydig och jag kunde styra med väldigt små hjälper. På vår första (och sista) tävling gick det till och med så sakta att vi knappt klarade maxtiden. Just det är väl inte jätte bra men jag var nöjd med tanke på hur hon var i början.
Så lite senare idag kommer det första träningstipset upp tänkte jag.
Våren 2011
Våren 2008, jag hade haft Lazda i ca 3 månader. Gud så liten jag var!

Kommentarer
Postat av: emma

Fin ponny :)

2012-01-04 @ 11:23:23
URL: http://emmamohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0