6 månader med Madame La Tana

Idag är det den 10:e augsti. 6 månader sen den 10:e februari, 6 månader sen transporten rullade in med vår nya stjärna Lantana. Jag kan knappt fatta att det faktiskt har gått ett halvår sen det. ETT HALVÅR! Helt sjukt så fort tiden har gått. 
Som vi har kämpat i nu 6 månader. Det har INTE vart en lätt start och det blev inte ens i närheten av vad jag hade förväntat mig när det gäller ridning. Vi har haft så otroligt mycket motgångar, redan från starten. Kolik, lastproblem, sko-problem, sadelproblem, ridproblem, ledarskapsproblem osv. Vi har även hunnit med ett stallbyte, en avramling och x antal markövningar. En hel del tårar, tvivel och till och med funderingar på att ge upp. 
Men gjorde vi det? Nä. Jäklar som vi har kämpat med den lilla divan. Men det är SÅ värt allt slit, för hon är så sjukt underbar. Hon är en "oslipad diamant" som kommer glänsa starkare än ett swarovski-pannband när hon får lite erfarenhet, haha ;) 
Vi har ju så klart haft lite framgångar också och det är just de tillfällena man fattar varför vi fortsätter. Då är hon så underbar, så perfekt. Och när hon blir lite äldre och lugnar ner sej lite VET jag att hon kommer vara outstanding hela tiden. Hade vi inte trott på henne och att vi kommer kunna klara av detta tillsammans hade hon inte varit vår nu. Hon har ett otroligt psyke, en go personlighet, ett fint steg, riktigt bra kroppsliga förutsättningar, är grymt söt och vacker och ja, enligt mej är hon den perfekta hästen för oss. Inte på grund av stam eller något sånt status-trams, utan för att hon är just HON. Hon hade gärna fått vara importerad från vilket land som helst och med okänd stam, det hade nästan varit bättre så. Då hade vi kanske fått jobba med henne i lugn och ro, utan alla åsikter hit och dit ;)
Anyway, vi kommer vara ett riktigt dreamteam när vi kommer igång, så mycket som vi har jobbat (och kommer fortsätta) med henne. 
 
Den här tiden har verkligen varit en prövning för oss. ALLA vet tusen gånger bättre än oss hur hon ska tas hand om. Och när vi då har haft motgångar verkar det som att många riktigt har gottat sej i det. Men varsågoda då, ta för er, jag bjuder på det ;)
Vissa tycker att vi har köpt en "skrythäst", är Elin och hennes mamma verkligen tillräckligt bra för en sån "fin" häst? Pfft. Vill jag skryta finns det väl tusen miljoner andra saker jag kan köpa som passar bättre till det än en häst man ska leva och vara bästa vän med i flera år.
Nej, alla dessa åsikter får mig faktiskt bara mer taggad för att visa att vi KAN. Vi kommer lyckas, på det sättet jag anser är att lyckas. Och det är det som räknas för mej, vad som räknas för er andra bryr jag mej faktiskt inte ett skit om om jag ska vara ärlig ;)
Tro vad ni vill, tyck vad ni vill, va hur avundsjuka ni vill eller unna oss vår lycka, men Lantana är och kommer fortsätta vara VÅR häst. Vi har haft 6 månader av både fram- och motgång och jag hoppas på många många fler! ♥
 
10:e februari
1:a juli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0