Storm

Det är sjukt vad det blåser nu. Lite kul att stormen heter Berit, min mormor heter Berit.
Jag kollade på livesändningen från globen igår. Såg ni Lorenso eller vad han hette? Tänk att kunna göra så! Helt galet vilken kontakt han hade med sina hästar.
När vi köpte Lazda följde det inte med någon sadel och hon var jätte svår att hitta sadel till. Så de första månaderna hade vi inte någon sadel. Den första veckan gjorde vi bara "ledövningar" som vi kallar det. Vi gick runt med grimma, grimskaft och en "pekpinne" i ridhuset och gjorde olika övningar. Rygga, skänkelvikning (som hon inte kunde först) stanna, övergångar osv. Sen gjorde vi ibland samma sak fast jag satt barbacka på ryggen och mamma ledde.
När vi hade haft henne ett tag lärde jag henne att smyga. Hon tyckte att det var jätte roligt! Varje gång jag sa "lazda ska vi smyga?", böjde mej ner och gick sakta bredvid henne tog hon jätte långsamma steg och satte ner hovarna superförsiktigt. Gulligt!
Här är en video från i höstas när jag gick med Lazda helt lös i hagen. Min fina lilla Lazda ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

så sött :')

2011-11-27 @ 18:09:12
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Aww söta :')

2011-11-27 @ 19:49:17
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Jag tror det var ett jättebra sätt! Lite tur i oturen att ni inte hade någon sadel. Då byggde ni ju ett väldigt starkt band mellan varandra och det förbättrar ju jättemycket sen till ridningen :) Många har för bråttom med att komma igång när man köper en ny häst tycker jag :)



SV: Just nu har jag en nikon d40x, den är bra - men jag börjar växa ifrån den :)



SV2: Vi som äger bloggen är 2 pers, Evelina och Adina. Jag är medryttare på 1 häst - Funi och Evelina äger två hästar - Frosti och Pytur :)

2011-11-27 @ 20:32:16
URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: va kul att du tyckte det! :) Håller med, hehe :D

sv2: Ja det är verkligen jätte mysigt :D

Stall ägaren har 4 djur, sen är det vi med 2 hästar och sen är det våran kompis som har 2. :) Alla vi 3 familjerna är kompisar sen länge tillbaka, så det är väldigt kul :)

2011-11-28 @ 17:38:58
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0